Cykloshop

Skialpinizmus

Snehová vločka 2018

18.11.2018
  Zima klope (aj keď potichu) na dvere, teploty klesajú pod bod mrazu, snehové delá pripravujú svahy na blížiacu sa lyžiarsku sezónu a hádam čoskoro vypukne aj pre skialpinistov najobľúbenejšia časť roka. Aby ste sa čo najlepšie naladili na zimné radovánky mimo rušných stredísk a upravených zjazdoviek je tu pre Vás už 5. ročník skialpového filmového festivalu Snehová vločka . Stretneme sa už túto sobotu 24. 11. 2018 od 16,00 v DK Dúbravka v Bratislave a pre veľký úspech aj v sobotu 1. 12. 2018 v Poprade v kine Tatran rovnako od 16,00. Nebudú chýba...   Celý článok
KTO SME? Točeniu akčných športov sa venujeme už niekoľko rokov pod menom EWIA PRODUCTION. V produkcii sme vtedy boli ja (Andrej Grznár) a Pavol Medovič. Ku točeniu lyžiarskeho videa sme sa nikdy pred tým však nedostali. Aj keď s jazdením v prašane na snowboarde sme mali už ako takú skúsenosť, o skialpe, lyžovaní a s pohybom vo voľnom vysokohorskom teréne v zime sme nemali absolútne žiadnu páru. Keby mi niekto vtedy presne popísal koľko energie a času si vyžaduje natočiť takéto video, neviem či by som do toho išiel vtedy s takým nadšením. Dnes o ...   Celý článok
  Skialpová premiéra...tatranská.Život to tak zariadil,že až v 51rokoch. V októbri 2017 vravím mojej lepšej a krajšej polovičke:“Už je načim sa vybrať na skialp aj do Tatier.Kedy ak nie teraz-roky bežia“. „X“krát sme boli na pásoch u nás vo Vrátnej,zopár krát v Západných,ale nikdy vo Vysokých.Tatranská Haute Route je to najkrajšie,čo by sme si obaja priali vo Vysokých Tatrách ísť. „Ak chceš realizovať svoje sny,musíš sa predovšetkým zobudiť“ (Kipling)   Neváham,kontaktujem horského vodcu Mira Peťa,aj keď mám napozeranú tras...   Celý článok
Sneh mizne ako dobré predsavzatia. Pomoceš sa ešte na pásoch po svahoch jarného Ďumbiera a Chopka a povieš si: finito. Výstroj je už uložená na letnú hybernáciu ale teba ešte čosi pokúša. Dolomity snehovo stále vyzerajú výborne, signora Marmolada ti nedá spávať. Dáš návrh Momovi a hoci mal celkom iné plány, mám ho ihneď na lopate. A Marek? Ani som nedopovedal a už má pobalené. Vyrazili sme z Banskej Bystrice Marekovou Octáviou, ktorú bolo treba cestou prikŕmiť fľaštičkou oleja, neskôr nás poriadne vystrašila, keď pod sedlom Fedaia to vyzeralo...   Celý článok
Keď sa postavíte ( či už s lyžami alebo bez ) na vrcholový hrebienok Malej Rohatej štrbiny , naskytne sa Vám smerom do Poľska úžasne vyzývavý pohľad do vrcholového lievikovitého zúženia direktu - napriamenia a steny naväzujúcej na originál lyžiarskej línie - Gronského lávky . Originál líniu sa mi za takmer ideálnych firnových podmienok podarilo zlyžovať v máji 2017 a keďže s jedlom rastie chuť , nedalo mi nepozrieť sa aj do direktu .. Vzhľadom k tohtoročnej bohatej snehovej nádielke sme niekedy začiatkom Marca vybehli s kamarátom Vladom L. o...   Celý článok
Gipsyho prechod. Podrobný report z prechodu severnej časti: Hincove pleso - Chata pri Zelenom plese 07.04.2018 Hincove pleso 6:00 Budíček som mal o tretej. To, že dnes štartujem som sa rozhodol len večer po pozretí predpovede. O pol štvrtej som sadol do auta v Poprade. Zo zastávky električky Popradské pleso som odišiel 4:10. Pri Hincovom plese si obliekam pretekovú sedačku, pôjdem celý deň v nej. Dávam si na raňajky powerbarového smoutíka a vyrážam. Už je vidno. V strmšom už nasadzujem haršajzne. Chýbajú mi ešte zodve serpentíny na miesto kde chcem dať ...   Celý článok
Smokovec - Baranie sedlo - Veľká zmrzlá dolina - Stolarczykovo sedlo - Čierna javorová dolina - Javorová dolina horáreň - Kopské sedlo - Biela voda Garmin - 36,45km, 10.27hod, 2345vm Sú miesta, kam ma to láka aj dlhé roky a ja čakám na ten deň, kedy budem mať možnosť ich navštíviť. Takým bolo aj Stolarczykovo sedlo. Rozhodli sme sa, že tam prídeme cez Baranie radšej ako z Brnčalky, takže ráno cesta do Tatier, zo Smokovca chvíľu lyže na ramene, hore hangom tvrdo, akurát dobre na haršajzne a s malým osviežením na Terynke sa zrazu pod nami vytvorila obla...   Celý článok
V těch Vysokých Tatrách jsou tak nádherné extrémy, že se mi už zase nikam jinam nechce. Po slyžování Kežmarského štítu na jihozápad do Cmitera v minulé sezóně jsem si opravdu myslel, že to je jeden z absolutně posledních velkolepých extrémů v Tatrách a něco podobného už tady asi nezažiju. Je pravda, že z těch ohromných, kolosálních a zároveň těžkých sjezdů už mi jich moc nezbývá, zato mi Zadná Bašta naplno ukázala, že jsou tu stále sjezdy a možnosti sjezdů, které mě dokážou přivést do extáze! Ačkoli se jedná o krátký sjezd, tak...   Celý článok
Táto trasa sa do análov nezapíše. Nie je dôvod, ani ambícia. Jej časti, či podčasti už boli neraz prejdené a spojené do filištínskych etáp naviac absolvovaných v kozmických medzičasoch. Pre nás to bola trasa spoznávania nepoznaného. Všeobecná osveta tejto skialpovej rubriky, pravdepodobne nie len vo mne, vzbudzuje fantázie smerujúce k nočným polúciám a zvýšenému apetítu okúsiť niečo, čo sme ešte včera považovali za príliš náročné. Samotný titulok je len pracovný. Oficiálny vlastne neexistuje. Ponúkol sa sám už pri prvom zhliadnutí fotiek. ...   Celý článok
Slovenská Pierra Menta si za desať ročníkov svojej novej histórie vyslúžila poriadne meno doma aj v okolitom vesmíre: na štartovke sa objavili mená z Rakúska, Švajčiarska, Rumunska, tradične od susedov, ale aj z Nórska. A neboli to žiadni turisti. Kvality ale nie je nikdy dosť, takže orgovia už v januári ohlásili pár zmien pre tento jedenásty ročník. Asi hlavnou bol poriadny popretekový žúr zo soboty na nedeľu, že? A išlo sa netradične: od štvrtka do soboty. Možno aj preto, že sa menil čas na letný, ale hlavne v nedeľu sa málokto do roboty ponáhľa... ...   Celý článok
Predposledný víkend marcový vrcholila v doline slovenská Pierra Menta, ale kým sa urodí report, je tu pár obrázkov o aktuálnych a aktuálne sa zhoršujúcich podmienkach pre šľapky. Tých bola dolina v sobotu plná, takže stopy poťahané nielen pre pretekárov „do všade“ a preleštené miestami až do ľadova.     Prístup: do lyží sa dalo od prvého kilometra, ale ráno čistý ľad a popoludní už po ceste voda tiekla, takže „snežná čiara“ sa dolinou rýchlo posúva hore. Aj keď nejako moc teplo nebolo. Zvážnica popod Lakeť už je nezjazdná, ale...   Celý článok
Pred pár dňami sa z francúzskej Pierra Menty vrátili naši reprezentanti Jakub Šiarnik a Matúš Danko s veľmi pekným 19 miestom. Jakubovi pre ktorého to bola prvá účasť na tomto veľkom skialpovom preteku sme položili pár otázok: Takže Jakub, nová zimná sezóna pre teba už beží v plnom prúde, vráťme sa ešte na jej začiatok: Poddarilo sa ti absolvovať študijný pobyt v Slovinsku, trénoval si s tamojšími najlepšími pretekármi. Ako sa ti to podarilo, Čo ti to dalo? Využil som možnosť vycestovať na študijný pobyt v rámci programu Erasmus. Bol to výb...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz Nad St. Moritzom sa vypína horský hrebeň v ktorom je San Gian len jedným z vrcholkov uložených vedľa seba. Priamo z tohto vrcholu ale vedie parádna možnosť zjazdu severnými a v spodnej časti západnými svahmi až dole do Moritzu. Približne 1300 výškových metrov nepretržitého zjazdu.  Zjazd z vrcholu San Gian (3134m.) do St. Moritzu je najznámejším a najkvalitnejším zjazdom v bezprostrednej blízkosti Moritzu. V dolnej časti sa napája na zjazdovku Hahnensee končiacu pri hoteli Kempinski. Tento zjazd nie je klasickým frírajdo...   Celý článok
Túto sezónu tak trochu nevieme, čo od dobroty. Skialpovateľno je už od začiatku novembra, Zima sa hecla a po dlhšom čase sa správa tak, ako ju pán Boh, ešte pred tým, ako sme sa mu do systému začali príliš starať, vymyslel. Výsledok je ten, že som tento rok ani raz nedral mohér o umelák, do sýta si zajazdil v prašane a okúsil kóty, na ktorých cez iné sezóny kvetinky v januári kvitli a to preháňam naozaj len o zastrúhaný venušin chlp. V rámci onej použiteľnosti aj nižších kót sme sa v sobotu v rovine experimentu vybrali na Fedorku (1303), málo to zná...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz - Champfer Lyžiarske stredisko nad St.Moritzom je zo západu ohraničené výraznou dolinou Val Suvretta. Táto je používaná frírajdistami zjazdujúcimi z Piz Nair ale rovnako aj klientami heliski ktorých vrtuľník vysadzuje na protiľahlom Corn Camoutsch. Dolina je prevažne mierna, stopy lyžiarov sú väčšinou priame a tak pri výšlape na pásoch od Champferu sa dá využiť tvrdý vyjazdený podklad, natrafil som dokonca aj na starú výstupovú stopu. Dolina je to síce mierna ale zase o to dlhšia a preto treba natiahnuť krok...  Val S...   Celý článok