Cykloshop
<< Zoznam článkov od 16 do 30 (z 364) >>
Eshop www.davorin.sk

Skialpinizmus

Skromný zámer znel: vyštverať sa z Belej na Lysec, ale to je málo. Takže potom sa dobre zničiť v teréne, kam veľa šliapačov nechodí. Lebo sa ten terén na skialpy nehodí: na hrebeň Veľkej Fatry sa vyhrabať cez Malý Lysec a prebojovať sa na Jarabinú. Tam vľavo vbok, nájsť zostup do Sedla za Kečkou, vydriapať sa na Kečku a po lúkach a zvážnici sa zošmýkať na Mažiarky a zbehnúť na dno doliny k chate Lysec. Okruh uzavrieť výšľapom po starej zjazdovke smerom na Medzijarky a stade už sa len spustiť po žltej nazad do Belej. Takto:     No... Jedn...   Celý článok
RT vo svojom článku "Štrbský štít do severu" uvádza : "hora nas zavolala" ... Hmm , článok dobrý , výkon pekný .. a o mňa , mám pocit .. akoby žiadna hora ani bycikel oprieť nechcela .. chlapci z Térynky o tom vedia svoje , lyža sa dodnes nenašla .. (ale o tom po tom :-) Ďalšou, veľmi zaujímavou informáciou z obsahu článku bol však dátum spomenutej akcie , pretože polovica januára je aspoň podľa mojích chudobných skúsenosti tak trochu nezvyčajný čas na lyžovanie vážnejších liniek v severne orientovaných stenách alebo ž...   Celý článok
Ráno som aj chvíľku rozmýšľal, či neísť z Ludrovej, ale tá je nižšie a na severe a k tomu v lese je málo snehu. Liptovská Lúžna má výhodu: od zastávky pri ObÚ len kúsok peši nazad na odbočku, dva kúsky k salašu na konci dediny a možno skákať do lyží. Aj nazad sa tak dá. Cesta síce až po odbočku do Machnatej posypaná, ale vedľa nej natiahnutá stopa. Potom už paráda až do Ráztockého sedla. Tak do pol metra snehu, ale vedľa v lese niekde ledva päť cm. Vyzeralo to ako hlboký, uľahnutý prašan, ale taký centimeter pod povrchom striehla hnusná ...   Celý článok
Okolie Popradského plesa s Mengusovskou a Zlomiskovou dolinou je oficiálne najčastejšie navštevovanou lezeckou oblasťou vo Vysokých Tatrách. Dovolím si tvrdiť, že tento kus Tatier vedie aj v pomyselných skialpových štatistikách. Široké pláne, strmé žlaby, zjazdy z vrcholov, prechody sediel, ba aj cezhraničné okruhy.   Mne sa Mengusovská dolina spája s prvou vynáškou, prvým tatranským lezením, Tatarkovým prechodom, ale aj so zásnubami s mojou manželkou. Veľmi rád sa sem spolu s kamarátmi vraciam a možností pridať novú túru v nepoznanom teréne...   Celý článok
Že vraj už reporty  „poušovky“ čiatelia tak neberú, tak treba voľačo inuô napísať. Nuž tak sprobujme... Iný kraj, iný kopec.   Keďže cez týždeň nasnežilo aj v BA, tak okrem kalamity v doprave máme ten sneh aj v lese. Na severných svahoch dokonca aj prachový. Síce len 8 až 15 cm, ale paráda. V piatok 9.2. po zotmení som kúsok pobrúsil po Kolibe, Kamzíku, somárskou lúčkou dole, potom hore k lanovke, zopár esíčok dole krásnym severným svahom pomedzi krtince. Nazad hore, na lanovke cesnakové placky dotankovať a potom ešte 3x somárskou lúčkou dol...   Celý článok
Mamke prírode konečne došlo, že dieru medzi frontami s modrým nebom a slnkom treba pre nás, normálne pracujúcich, zariadiť na víkend. Aspoň raz v tejto sprostej hmlistej zime! Historická chvíľa mala nastať v sobotu 17.2. dopoludnia, a na to som teda nebol ochotný spoza okna pozerať: chrípka ma nezastaví, ani lavínová trojka. Trojka hrozila na severných a sv svahoch, treba ísť počmárať južné. Samozrejme niekam, kde mi niekto stopu potiahne, aby som sa aj s bacilami dokázal na kopec vytackať. Lebo pripadlo za minulé dni dosť! Takže voľba padla na Žiarsk...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - St. Moritz - Val Roseg - 14.02.2018 Po dvoch veľmi slabých zimách je konečne od začiatku tejto zimy slušný základ a dajú sa podnikať kvalitné túry v celom Engadine. Trochu škoda toho silného vetra, ktorý v oblasti vrcholov a hrebeňov odfúkol veľkú časť snehu preč... V tento deň som vyrazil ráno pred siedmou z hotela Roseggletscher smer Piz Tschierva. Trasa vedie najprv po bežeckej stope ktorá je konečne po dvoch rokoch znovu upravená v plnom rozsahu. Z nej po asi 20 minútach odbočujem ku moréne ľadovca a popri nej šlapem ku chate ...   Celý článok
Auto sa rúti cestou na Martinské hole, o siedmej ráno rampa dokorán, rampár ešte zalezený, neotravuje či máme reťaze. Aj tak netreba, cesta vydretá až na výtlky (sú stále väčšie) a ideme iba ku Studničke, na zákrutu pri čerpačke pre zasnežovanie. Len musíme dať pozor, či nejaký šialenec nejde zhora. Ale miesta na vyhnutie sú. Toľko dopravný servis, parkujeme komfortne, miesto je tam tak pre desať áut. Ideme preveriť prašanové možnosti okolo Minčola, tak na úvod plynulé rozkĺzanie po zvážnici smer Priekopské hole. Lesom ako z rozprávky, popod os...   Celý článok
Na raňajky chlieb so syrom, jogurt, mlieko – nech si od tých mliečnych výrobkov neodvykám. Lebo viem, čo ma asi zasa čaká. O dve hodinky teda skáčem z busu na Donovaloch do lyží a do polotučnej hmly. O chvíľu, vyššie na Polianke, už je plnotučná, ale sú tu ešte domy a za rampou stromy, to sa ešte dá. Koľkokrát som tadeto už išiel... Ale ani raz týmto smerom, sranda :-)   Rampa dokorán, asi kvôli ratraku, ktorý bol preleštiť bežecké stopy. Parádne by sa šmýkalo... Keby tam po ratraku nevbehol dement na skútri. Vyblbnúť sa na čerstvo upraven...   Celý článok
V sobotu sa nedalooo, ale náplasťou na boľačku bola predpoveď: vraj nedeľa bude krajšia, menej oblakov. Takže skoré ráno nedeľné: ešte za tmy na vlak a už za brieždenia von z busu. Ako jediný cestujúci, na konečnej v Liptovských Revúcach. Po poslednom snežení a oteplení (obe samozrejme intenzívne, len to sneženie kratšie, ako vždy) sa našťastie dá skočiť do lyží už dole v dedine, pri kaplnke. A pozerám, že sa bude dať opatrne aj zlyžovať. No paráda. Nad hlavou sa mraky ženú, pri salašoch vliezam do nich, dokonca 10-minútová metelica sa vyskytla. A...   Celý článok
 Hora nás zavolala… Štrbský štít sever, linka „C“, „černý lehký“, S4+ E2+, 53°, 520 vm..   V pondělí, 15. 1., jsme opravdu nečekali nějaké výkony, jen jsme si chtěli zaprášit v severních žlabech a užít slunce. Uvažoval jsem o severní stěně Štrbského, že si vyjdeme jen kousek pod skály. Jenže, hora nás zavolala! Hora tě musí zavolat, abys tam mohl jít! Je to vždy nejkrásnější, když se to stane a cítíš, že tě hora volá! Podmínky se ukázaly tak dobré a prašanu dost a dobře sednutý, že jsme nakonec vyšlapali a vylezli přes...   Celý článok
 Švajčiarsko - Engadin - Julierpass 2284m. Skialpovú oblasť rozprestierajúcu sa po oboch stranách cesty vedúcej cez Julierpass tu už máme výborne spracovanú. Na doplnenie pridáme ďalšiu variantu na samostatný vrchol s trochu netypickým názvom P (Punkt) 3000. To číslo znamená nadmorskú výšku vrcholu čiže od parkoviska pod Hospizom (2205m.) bude prevýšenie 800 metrov. Neznie to nejak brutálne ale dolinou Val dAgnel je stúpanie len mierne a tak bude treba trošku natiahnuť krok.  Po januárových sneženiach je prvá stopa na Julieri natiahnutá ako vždy práve ...   Celý článok
Hej hej, napadlo aj v dolinách, konečne. Ale nie zas tak, aby som sa motal okolo mesta. Zvolen nad Donovalmi má príjemných 1403 m. Vyštveral som sa naň po žltej z Revúc - popod vlek, cez jeho nižšieho brata (1372 m), pokračoval som na Motyčskú hoľu a cestou nazad som ešte skontroloval rozhľady z bočného hrebienka smerom k Čiernej hore. Keby bolo trochu viac času, doprial by som si aj trochu oblúčikov z Malého Zvolena na východ, vyzeralo to tam dobre:     Príjemných 1403 preto, lebo mraky sedeli zakvačené na hrebeňoch Veľkej Fatry aj Nízkych Tatier, ...   Celý článok
V nedeľu 14.1.2018 sme sa s parťákom trochu spučili a prešli kus Tatranského sveta. Rámcovým cieľom bolo zájsť z Popradského plesa až na Kozí štít v Polande a vrátiť sa cez Hladké sedlo nazad do Ficolandu a cez Kôprovskú alebo Tichú dolyžovať na Podbanské. Podmienky boli po oteplení a vysokých dažďoch neisté, takže z rána oprobujeme a ak bude totálne nanič, dáme aspoň Kôprák.  Ráno oblačno, ale na betóne 5-7 cm nečakaného poprašku. Sniežik teda celkom fajn, ale oblačnosť napriek predpovedi stále oblápa štíty. Postupne do nej vchádzame a ta...   Celý článok
Som si myslel, že to bude hore len pre korčuliarov, keď po tom jarnom týždni udrelo -10. Tak sa mi ani lyže nechcelo brať, vedel som, že by som veľa nosil a ani na tom zmrznutom betóne že by to nebolo moc komfortné... Dokonca namiesto vibramov stačilo obuť len zubaté maratónky s mäkšou zmesou, prípadne ich pre pokoj v mysli poistiť retiazkovými „mačkami“. Nebolo sa do čoho zabárať. Čistého ľadu bolo ale máličko, skôr prevládal drsný šmirgeľ zamrznutého firnu. Najšmykľavejšie to bolo práve dole, tam kde bolo snehu najmenej. Štveral som sa zo Šútov...   Celý článok