Chopok - Ďurková a späť 13.-14.3.2014

21.03.2014
chopok-durkova-a-spat-13-14-3-2014Teplé jarné dni v sobotu končia, hlásia ochladenie, vietor, na hrebeni sneh stále drží aj keď sa topí rýchlo a kamene vykúkajú každou hodinou viac a viac. Vysoké Tatry žiaľ neponúkajú žiadnu hrebeňovku na lyže, hodiny sa lopotíš do sedla, či na dáky kopec a hneď dole do doliny opať medzi skalné masívy, hlava hore naľavo napravo krk bolí. To Nízke Tatry majú iné čaro, po hrebeni sa dá posúvať aj niekoľko dní a vychutnávať výhľady nadol na pol Slovenska. V lete trasa skoro presne kopíruje hrebeň hore-dole, ale v zime chytrí lyžiari natiahnu stopy niekde aj popod vrcholy čo jazdu spríjemní a šetrí sily. Najpopulárnejšia trasa Čertovica - Donovaly ponúka tri chaty na prespatie, najviac je využívaná útulňa Ďurková, zmodernizovaná aj s novým osadenstvom. Stačí tenký letný spacák, papuče erárne, nocľah 5 eu, príjemní chatári podávajú kávu, čaj, polievku, jedlo aj horec. Kto hľadá samotu a romantiku môže potiahnuť až na Kráľovú hoľu, kto sa chce socializovať pri hlasnej hudbe rád sa zdrží na Chopku a Kamennej chate. Roland Lipták

Fotky Chopok - Ďurková a späť 13.-14.3.2014

RE: Chopok - Ďurková a späť 13.-14.3.2014
Jano 20.03.2014
Evergreen:-)

Joske 21.03.2014
balzam na dusu

RE: Chopok - Ďurková a späť 13.-14.3.2014
Karol 24.03.2014
Presne si to vystihol. Jarná hrebeňovka NT je super.