Koncoročne skialpovo aktuálne z Martinských holí

30.12.2017
koncorocne-skialpovo-aktualne-z-martinskych-holi

Po fronte, ktorý priniesol do dolín dážď a na kopce sňah, sa v sobotu pred Silvestrom trochu vyčasilo, tak bolo treba overiť aspoň domáce ihrisko. Čiže serpentíny na hole zo Strání: do lyží sa dá bez strachu obuť nad prvou serpentínou, nižšie sa to viac odtopilo ako pripadlo. Zlyžovať sa dá pohodlne asi jednu serpentínku pod delo, potom už je škoda aj kameňákov.

Hore je to úplne iný svet, pripadlo asi 30-40 cm. Len v stredisku jedna (pre šliapačov) nepríjemná novinka: na vstupoch na zjazdovky zákazy vstupu. Tá postavička na prvom obrázku asi nie je len bežkár...

Na hrebeni v lese je to pohodlné aj v tom strmšom kameňatom zjazde z Veterného na juh, smerom k Hornej lúke. Len sa treba miestami už dosť popod konáre zohýbať. Veterné tradične do ľadu „vyvetrené“, ale len úplný vršok, inak naokolo mäkko. Muldy poza vysielač  smerom na západ sú ale lyžovateľné v komfortnom prachu, len v tom obvyklom hrebeňovom difúznom svetle nič moc viditeľnosť.

V opačnom smere, od vysielača smerom na Minčol, je ešte viac púdru na hrebeni, lebo je tam viac stromov. Parádna prachovačka je na starej slalomke pri stredisku aj o kúsok vedľa, zo Šírav dole do Zázrivej. A od potoka (stále veľa prachu!) sa dá po zvážniciach pohodlne dolyžovať až na asfaltku pri Studničke. Takisto na druhú stranu z hrebeňa, po zelenej smerom na Skalku sa samozrejme dá, ale tam je to pomalé.

Odjazd do doliny som skúsil výsekom od spodnej stanice lanovky, popri partizánskom bunkri (koniec žltej odbočky zo serpentín). Až k bunkru paráda, ale už pár desiatok metrov pod ním (v hustom lese) som musel vyzuť a zniesť lyže po hrebienku dole na zvážnicu. Po nej sa zase dá - až do Jedľovín. Definitívne sa treba vyzuť v podstate až pri rampe, aj keď nad ňou už dosť často strašia kamene.

No ale ide teplý front, takže po silvestrovskom vytriezvení bude zas všetko inak. Tak želáme príjemné  a čo najviac biele prebudenie do nového roka 2018!