Koniec dobrý , všetko dobré ... Gronskeho lávka , 19.05.2017

15.06.2017
koniec-dobry-vsetko-dobre-gronskeho-lavka-19-05-2017

"Óoov kurde" ... jasá ( nadáva ) poliak .. "óoh kurde" ... (dochádza mi .. ) asi som prehal .. tak nejak reagoval poľský turista vykračujúc si na Rysy , keď som si to naspeedovaný a vybľuvnutý z ústia žľabu Gronského lávky namieril rovno k nemu .. trochu , no trošku som ho pokropil jarným firníkom po zatiahnutí ručnej brzdy .. vtlačil som mu ale foťáčik do ruky a reku - " pšeprašam pana , urob mi spomienkovú fotečku " ( prvý krát na lyžiach v poľsku ) , keď som si už u vás v polsce tak dobre zalyžoval .. mierne som ho zmanažoval , v záberoch sa povytáčal .. no a chlapík vo svojej dobrote pofotil .. "Dženkuje panovi " a v krátkosti na to sme už išli každý vlastnou cestou .. niekto hore a niekto ešte trochu dole .. dal som ešte zopár oblúkov nad nejakým jazierkom , ale úplne dole sa mi už v krásnej riedine a hlavne s výhľadom dlhého návratu cez Rysy naozaj nechcelo .. Ako to písal R.B . vo svojom článku z akcie na tej istej lávke : ... " nie sme žiadny masochisti " ...

_Gronskeho_lávka_počas_turistiky

Krátky moment z poslednej tatranskej lyžovačky ( aspoň v mojom prípade ) a chválabohu .. že som nakoniec aj po hube nedostal ... ohľadom naozaj fajnovej lyžovačky na vyššie spomenutej lavičke , zopár dojmov a postrehov :

Softvér jasný ( Mr. and Mr. Peťovci ) , hárdvér vlastný , telo mladíka ( s prudkým zaokrúhlením k puberte ) a duša slobodná ( sloboda je vraj stav mysle ) .. asi toľko k odporúčaniam pre prípadných záujemcov o podobný zájazd ( podľa mňa by sa totíž ešte nejaký ten "last minute" v súčasných podmiekach stihnúť dal ) .. Čo sa ďalších, iných podmienok zájazdu ( či zjazdu .. ? ) týka , azúro a modrá obloha v čase zhruba od pol desiatej doobeda nie je na škodu - po ľade by sa totíž v horných rampách a pilierikoch dosť blbo lyžovalo i stúpalo .. v mojom prípade som si ich radšej najprv trochu naklepol - rozumej prešiel , aby som sám seba ľahšie oblbol , že to pôjde ..

V úvode, zo Západnej volej štrbiny na exponovanej stienke je možné preskákať zopár krátkych kontrolovaných oblúkov , hneď na to následuje krátky "šus" doprava pod snehový pilier , stenu ktorú je potrebné vyšlapať ( s lyžami na nohách samozrejme ) .. cepín po ruke sa naozaj zíde .. Následuje druhý priamy let " šus" pod druhý snehový pilierok a tiež kratší výšľap na jeho hrebienok , cepín po ruke opäť pomôže .. Týmto sa podľa mňa žalúdočné ťažkosti u prípadných záujemcov o let prvou triedou končia .. aj keď, nie každý zvláda plnú náruč vzduchu rovnako . Tej sa totíž dá do sýtosti užívať ešte na snehových pláňach nad tretím pilierom a samozréjme i v žľabe pod ním .. Tam by už možno stačila aj odvaha nič netušiaceho .. v strehu a koncentrácii však odporučam zotrvať až do konca .. snehové splazy a vytvorené rigoly z nich totíž ešte môžu narušiť celkový dojem z ináč veľmi pekného zájazdu ..

_prvý_priamy_let_s_výšľapom_na_prvú_rampu

V dolnej časti - medzi nejakými jazierkami a vrcholmi Rysov bola na moje prekvapenie dosť čulá premávka turistov .. potešilo ma to , predpokladal som totíž , že kde bude záujem - bude aj ponuka .. bohužiaľ žiadnu slušnú ( aj keby neslušnú .. ) krčmu ani bar som nenašiel a bohužiaľ - u Viktora už na Slovensku bolo taktiež "closed" .. fakt veľká škoda , tesne pod Rysmi - už na našej strane, som pri návrate na rodnú hrudu stretol dvoch sympatických slovenských mladíkov , s ktorými sme sa pri debatke o počasí zajedno zhodli , že stará známa vec - a to : pivo bez poldeci , sú v našom veku, naozaj vyhodené peniaze .. tak možno nabudúce .. :-))

P.S. Veľká vďaka barmanovi Jančimu z Majlátky , ktorý si so mnou večer pred zájazdom ako chlap k chlapovi prisadol a o tekutú 52-ku sa podelil .. ( ale že jej tam majú .. ) Nebolo vôbec na škodu sa seriózne a v čas pripraviť , pretože s 52 - kou - aj keď v inom zmysle , sa v tomto zájazde bežne stretnete . . je dobre, ak je v živote rovnováha ..