Lyžiarske stredisko: Arlberg Ski

05.02.2008
lyziarske-stredisko-arlberg-skiNecelé dva dni lyžovačky v stredisku Arlberg Ski, ktorého hlavným centrom je dedinka St.Anton am Arlberg nám určite nestačili na to, aby sme využili obrovské možnosti, ktoré sa tu ponúkajú. Stačilo to však na to, aby sme ich videli - a neprestali na ne myslieť...
          St. Anton am Arlberg bol pred niekoľkými rokmi dokonca dejiskom Majstrovstiev sveta v alpskom lyžovaní. Stredisko sa rozprestiera na území s priemerom 50 km. Lyžuje sa tu od výšky 1300 m. až k najvyššiemu bodu štítu Valluga (2811 m). Upravovaných je tu vyše 280 km zjazdoviek. Okrem toho tu nájdu lyžiari 180 km zjazdov v neupravenom teréne.
           Najdlhší zjazd (8,5 km.) vedie z vrcholu Valluga až do St. Antonu, prekonáva prevýšenie 1350 m. V celom stredisku je samozrejme možné lyžovať na jeden skipass. Pri presune do vzdialenejších oblastí je však treba použiť skibuss. Napr. zo St. Antonu do Lechu.

Stredisko je známe vysokou garanciou snehu aj napriek absencii ľadovca. Táto časť Rakúska totiž priamo chytá severozápadné prúdenie, ktoré prináša do Álp najviac snehu.
          Spomedzi mnohých atrakcií ma zaujal napríklad zimný klettersteig (zaistená cesta), ktorý sa s pomocou ferratovej výstroje zdoláva s lyžami na chrbte. Po výstupe na vrchol nasleduje zjazd na lyžiach na druhú stranu.

Prístup: St. Anton sa nachádza v Tirolsku, v západnom cípe Rakúska. Najlepší prístup zo Slovenska je po diaľnici A1 po trase Wiedeň, Salzburg, Insbruck, Landeck.
Výhody: Dostatok snehu, veľké možnosti pre lyžiarov všetkých typov. Špičková infraštruktúra, plexisklo na sedačke je samozrejmosť a niektoré sedačky v Lechu sú dokonca vyhrievané. Parkoviská a záchody sú samozrejme zadarmo.
Nevýhody: Vyššie ceny, chýbajúce prepojenie medzi Lechom a St. Antonom, v prípade zlého počasia len málo možností lyžovať v lese.
Freeride: Z pohľadu "terénnych" lyžiarov by toto stredisko dostalo určite tú najvyššiu známku. Niektoré ľahšie zjazdy sú dokonca kvalitne značené. Je tu veľa možností lyžovať priamo od lanovky množstvo 40 stupňových žlabov.
Ceny: V hlavnej sezóne stojí denný skipass 41 Eur a vo vedľajšej sezóne 39 Euro. Podrobný cenník na stránke strediska.

Podrobná stránka strediska v nemčine: www.stantonamarlberg.com

Fotky Lyžiarske stredisko: Arlberg Ski

RE: Lyžiarske stredisko: Arlberg Ski
majkl 07.02.2008
fajn fajn clanocek..len tam daj viac fotiek :) miso

martin 07.02.2008
nazdar mišo, počasie sme vtedy mali na .... tak som moc nepofotil