Okolo Liptovských Revúc na skialpoch

22.02.2017
okolo-liptovskych-revuc-na-skialpoch

Dnes som si vybral zo širokej ponuky vysnívaných výletov okruh okolo Liptovských Revúc po hrebeňoch Veľkej Fatry.  Trasa: Staré hory, Krížna, Ploská, Rakytov, Končitá, Zvolen, Donovaly.

Staré hory, ráno o 6,20 vyliezam od pece. Srnky pod lesom ruším pri raňajkách. Veľké prepáč posielam, snáď im nezabehlo.

Obloha je tmavá, bez hviezd. Na sľubované pekné slnečné počasie to zatiaľ nevyzerá. Zrejme inverzná oblačnosť, uvidíme vyššie. Zbieham ku kaplnke a naberám kurz Turecká. Lyže na batohu, pod nohami čerstvé páperie, pozdrav anjelov. Na Salaškách mi je jasné že dnes bude kadejako, len slnečno nie. Nízku oblačnosť mám pod sebou a nado mnou je ďalšia vrstva tmavých mrakov. Zjazdovka kvalitne rozbombardovaná a zošúchaná, zrejme príprava trate na zajtrajšie preteky Krňačky - Turecká. Na Líške som už v tom. Nebo spojené zo zemou bielou šľahačkou všade kde vzhliadnem.

Túto nádheru ruší len osrienené tyčové značenie , viditeľnosť trojtyčová. Vidím tyč pri ktorej stojím, tyč predchádzajúcu a tyč nasledujúcu. Na postup hrebeňom to bohato stačí. Trávy zafúkané a podklad ako na upravenej zjazdovke s centimetrovým prachom. Lyže sa s radosťou šúchajú ďalej. Statočne duje od východu, dnes to bude bez výhľadov. Pohľady obraciam k sebe, do svojho vnútra. Veľmi obohacujúce.

Rakytov_z_Novej_hole

Teším sa zo samoty, zo všade prítomnej beloby. Tento vysoko meditatívny stav končí v sedle Ploskej. Viditeľnosť sa výrazne zlepšila, cítim, že na Rakytove sa aj slnka dočkám. Rakytov, slnko a traja skituristi smerujúci na Borišov.  Rakytov lyžujem juhovýchodným rebrom až na Limbu. Chata zatvorená, chatár je na vynáške. Z obedu nič nebude a tak pokračujem v lyžovaní po južných pláňach až k družstvu v Nižnej Revúcej.

Sneh v hornej pasáži tvrdý, dole na pláňach sa mení na jarnú čvachtajúcu brečku. Po opustenej revúckej zjazdovke mierim v ústrety Končitej a Zvolenu. Na zjazdovke 5cm mokrého snehu, zopár teplejších dní a bude po lyžovačke. Oblačnosť sa trhá, sem tam aj slnko zasvieti, údolie s Revúcami pod sebou, z hrebeňa Veľkej Fatry sa ukáže akurát Rakytov. Prichádzam na Novú hoľu, kolotoče sa prestávajú točiť, zjazdovka vyšúchaná, ľadová len pre mňa a moje roztrasené stehná. Krásny deň, krásne stretnutia so sebou samým. Ďalší sen zhmotnený.