Poveľkonočný deň pod Derešmi

08.04.2013
povelkonocny-den-pod-deresmi

Poveľkonočný utorok (2.4.), medzi dvoma upršanými frontami si na chvíľu dovolilo zasvietiť slnko. Tak som sa vyviezol busom do Jasnej až na konečnú a vybral som sa poobzerať situáciu - najkratšou cestou po zjazdovke popod lanovku a vlek, priamo do kotla pod Derešmi.

Prvý raz som sa vydriapal na Dereše priamo po hrebienku, ktorý od vrcholu vybieha na sever a oddeľuje hlavný od stredného kotla. Na zamrznutom snehu centimetrík nového prašanu - aj to smerom hore dobre držalo, aj sa nazad dobre lyžovalo. A nikde ani stopy, na rozdiel od počmáraných žľabov.

Na druhý výstup som vyberal medzi Dievčenským a Retranslačným žľabom - ale nemám predsa lyže na to, aby som ich na chrbte hore žľabom vláčil, takže som sa rozhodol pre kratší Dievčenský. Tade už sa pred hodinou ktosi štveral, susedným Retranslačným zas zo 5 ľudí lyžovalo dolu. Ale oba už boli dosť hrboľaté.

Z Chopku som rozmýšľal, či sa nepustiť aj na juh, ale slnko už robilo zo snehu lepidlo aj na hrebeni, tak som preťapkal po lyžiarskej ceste zas len pod Dereše. Ďalší parádny zjazd východne od ich vrcholu ani nie je žľabom, len takou užšou a strmšou zjazdovkou, bez preveja na hrebeni. Komfortné zlyžovanie po tvrdom, s vrstvičkou prašanu priamo k vleku a až k lanovke na Brhliskách.

Na tretí raz tu bola snaha obzrieť aj stredný kotol, ale padla doň hmla, začalo byť strašne vlhko a teplo a z centimetrovej vrstvy prašanu sa razom stala centimetrová vrstva sekundového lepidla. Záchranou sa stala potupná emigrácia nazad na zjazdovku a cez Otupné a Lukovú som sa ešte raz vyplazil na Chopok, aby som zabil čas do odchodu autobusu. Hore už ale bolo zatiahnuté, začínalo snežiť, nižšie zase stála hmla, takže odjazd na Tri studničky (po novej zjazdovke) bol spočiatku dosť  „naslepo“.

Ale snehu je tam všade „na mrte“, už aj posledné nádielky sú dobre previazané s podkladom, zdá sa. Prepadajúca sa kôra nehrozí. Toho roku bude na severných svahoch dlhááááá lyžovačka.

Fotky Poveľkonočný deň pod Derešmi

RE: Poveľkonočný deň pod Derešmi
123 10.04.2013
"Vyhlad na sebevrahov" :)))))))))))))))))))))) Made my day!