Skialp Julierpass: Valletta - hrebeň Corn Margun

06.02.2020
skialp-julierpass-valletta-hreben-corn-margun

Julierpass, parkovisko pod Valletta dal Guglia 2200m. - hrebeň tesne pod vrcholom Corn Margun v smere ku Corn Suvretta cca 3000m.

Opäť raz Julierpass. Táto oblasť aj so širším okolím je totiž isto nie menšia ako celé Vysoké Tatry. Rozdiel je v tom, že hlavne ľahších a bezpečnejších túr je tu podstatne viac. O tých snehových istotách ani radšej nehovorím. Samozrejme keby niekto chcel pavučiny v žľaboch vymetať nájde si aj tu po čom túži.

nakoniec_ideme_tam

Vyrážame z nového parkoviska vybudovaného nedávno ako náhrada za zrušené parkovisko ktoré slúžilo hlavna ako východisko na Lagrev. Tentoraz ideme opačným smerom ako spomínaná klasika. Chceme byť viac na slnku a stúpať miernejšie. Po úvodnom stúpaní dolinkou nasleduje rovina a tam sa nám otvoria výhľady. Až pomocou nich spontánne určujeme náš dnešný cieľ. Na tom hrebeni sme ešte neboli a tak sa potešíme novinke aj po desiatkach túr v tejto oblasti.

výhľady

V závere vyhodnotíme, že sedlo kde sme pôvodne chceli nie je celkom bezpečné a tak vystúpime na hrebeň vedša neho. Je to ešte kúsok vyššie. Výhľady ako majú byť, lyžovačka rovnako.

selfie_na_hrebeni__vpozadí_Bever_(vľavo)_a_Piz_Suvretta_vpravo

Viac už sa dozviete v galérii.

Nastúpali sme cca 880 v.m. prešli 10,5 km a celá pohodová túra nám trvala 5 hod. aj s prestávkami

GPS záznam poskytli hodinky Coros Apex

Fotky Skialp Julierpass: Valletta - hrebeň Corn Margun

RE: Skialp Julierpass: Valletta - hrebeň Corn Margun
sherpa 06.02.2020
krasne oddychovky si davate. musi tam byt uzasne ticho.

Čendo. 10.02.2020
Píšem si do kalendára,že 2022 by som prišiel..