Skialp St. Anton: Heliskiingový Mehlsack 2651m

11.04.2010
skialp-st-anton-heliskiingovy-mehlsack-2651m

Po príchode do St Antonu sa po prvom škaredom dni na nás usmialo slniečko. Malo to však háčik. Spolu s modrou oblohou nás zaskočilo teplé počasie. "Čo sa tu len bude dať v tejto horúčave robiť?!" Táto myšlienka nám vírila hlavou keď sme sedeli nad mapou a vyberali cieľ.
Podmienka bola nič strmé a úzke. Pokiaľ možno čo najvyššie. V tejto horúčave padali základové lavíny sami od seba... Pohľad nám padol na kopec označený v mape ako heliskiingový terén. Názov Mehlsack - vrece múky tiež hovoril o niečom. Kopec kde sa lieta s vrtuľníkom musí mať dobré terény, nie moc úzke a strmé. Presne to čo potrebujeme na prvú túru.

Presunuli sme sa ráno cez Zürs do Lechu a odtiaľ už len kúsok po úzkej ceste do dedinky Zug 1510m . Využili sme, že v pondelok bola reštaurácia na konci cesty zavretá a auto sme odparkovali na mieste pre zákazníkov :-). Túru sme naplánovali tou istou trasou hore aj dole. Na prvý krát treba obzrieť terén.

Hneď od začiatku nám morálku nahlodala horúčava. Sneh vo výške 1600 metrov bol úplne prehnitý. Po niekoľkých pokusoch sa nám podarilo dostať cez potok a začali sme stúpať širokým a polyžovaným svahom hore. To množstvo starých stôp spevnilo predsa len svah natoľko, že to nebolo moc nebezpečné.

Nestretli sme počas celej túry nikoho. V tejto teplote sa zvykne ležať niekde na terase a opaľovať. S pribúdajúcou výškou sa kvalita snehu predsa len trošku zlepšila. Vrchol nesklamal moje predstavy. Široké úbočia umožňujú nakresliť množstvo stôp heliskingovým jazdcom a tento deň aj nám.

Až neskôr po návrate som zistil, že táto túra sa dá z Zugu spraviť aj ako zaujímavý okruh (mapka). Takže Vrece múky určite aj nabudúce...

Fotky Skialp St. Anton: Heliskiingový Mehlsack 2651m

RE: Skialp St. Anton: Heliskiingový Mehlsack 2651m
martin 02.06.2010
pridal som konečne videjko k tomuto článku

Jano (banko.j@t-online.de) - 19.12.2012
Martin, ak to este pojdes, takto sme to isli 1970, z Zürsu vytahom hore , sjazd do doliny cez Stierloch,pekne, potom vystup do sedla vlavo od Mehlsack a doprava na vrchol, sjazd po uboci Mehlsacku az dole do doliny, do Zugu, vytahom hore na sjazdovku a sjazd do Lechu. Parada. Jano