Skialp v MSD: sedlo Baraních Strážnic

18.11.2017
skialp-v-msd-sedlo-baranich-straznic

Vysoké Tatry - Malá Studená dolina - kotlina Piatich Spišských plies - masív Baraních rohov

Hneď na úvod oznam: túto túru sme naposledy išli v závere zimy 2016/17, z nej aj pochádzajú všetky fotky v tomto článku.

Pri pohľade na nárast popularity skialpinizmu sa určite budú niekomu hodiť aj nasledujúce informácie. Je samozrejmosťou, že najnavštevovanejšie skialpové lokality v tejto oblasti sú notoricky známe sedlá: Baranie a Priečne sedlo, ktoré sú zároveň aj dôležitými dopravnými spojnicami medzi dolinami.  Pre skialpinistu, ktorý už spomínanými sedlami viackrát prešiel v oboch smeroch začínajú byť zaujímavé aj ďalšie ciele: Sedielko, Žltá lávka, prípadne notoricky známy Závrat vo VSD.

Sedlo Baraních Strážnic v závere Malej Studenej doliny sa však nachádza tak trošku mimo uhlu záujmu. Svojimi parametrami si ale rozhodne povšimnutie zaslúži, parametrami nie je obtiažnejšie ako neďaleké Baranie sedlo, navštevované je však oveľa menej.

pod_Baraními_rohami

Vzhľadom na malé vzdialenosti v závere MSD je výhodné kombinovať vždy niekoľko vecí dokopy. Takto sme sa aj my dostali do sedla Baraních Strážnic počas prechodu cez Baranie sedlo smerom do Zmrzlej doliny. Fantázii sa medze nekladú...

Samozrejme je potrebné vždy dobre zhodnotiť snehové podmienky. Barania Strážnica môže ponúknuť nepolyžované svahy v čase, keď je už Baranie sedlo rozryté ale na druhej strane práve vzhľadom na malú premávku je potrebné byť ešte o kúsok ostražitejší.

V Galérii si nájdete aj pár obrázkov z okolitých sediel. Informácie v tomto krátkom článku sú určené hlavne začiatočníkom... ;)

Fotky Skialp v MSD: sedlo Baraních Strážnic

RE: Skialp v MSD: sedlo Baraních Strážnic
vendelin (vendelin.diabelko@gmail.com) - 20.11.2017
diky za clanok, je to fajn ked sa skusenejsi podelia o info s nami zaciatocnikmi

sherpa 21.11.2017
Martin, velka pochvala za tu krasnu zltu v tej modrej, bohovsky to vidno aj nam farboslepym {skvely kontrast}. v zavere MSD je krasny amfiteater, na jar tam ale fajne pecie....je to ako v ohnisku zrkadla...Ladove sedlo je fajn, len kusok kratke. pekne spracovane.