Skialpaktuál: Martinské hole a Minčol po odmäku

06.02.2017
skialpaktual-martinske-hole-a-mincol-po-odmaku

Na nedeľu hlásili trochu vyjasňovanie (nakoniec nič z toho) a pokles teploty pod nulu aspoň hore, tak po zabitej sobote aspoň prechádzka... Z Martina - Strání po serpentínach je to komfortné už od mostíka, aj skratky sa dajú skoro všetky (na spodných strmých v lese je to už ale o sklznicu). Aj od konečnej MHD lesom by sa dalo, aj dole niekto šiel po tom kašane, no ale zas no... Podklad chýba. Na serpentínkach ale utlačené, tvrdé, nič netrčí, aj smerom dole komfort, len pod delom poriadne mokro. Okrajom najlepšie. Hore na asfaltke treba len prehodiť lyže a ísť vrchom, popri ceste je to hnus. Zjazdovky ľadové, tam už to v noci stuhlo, na tom milimeter prášku.

...sem_tam_sa_aj_dáka_tá_držka_podarí_:-)

Hrebeň medzi Hoľami a Minčolom je komfortný, vyleštená a už aj zamrznutá stopa prikrytá tým čerstvým milimetrom, akurát sa dobre šmýka. Len hneď na začiatku, za vysielačom, trochu slalom cez kosovku a obrovské diery po pešiakoch. Zjazdíky do sedla Prašivé sú komfortné, preveje a hlboký sneh mimo stopy ubrzdia keď treba. Minčol zlízaný, ale ďalej do sedla Okopy v pohode, snehu dosť. Naopak zo sedla ďalej (južný svah) ledva pomedzi čučoriedky.

Hrebienok cez Úplaz až na Saračníky - tam je snehu dosť, len riedkeho a hlbokého, dole kopcom poriadne trápenie, sem - tam držka :-) Lebo ešte bol sneh mokrý, ale na vrchu už sa robila kôrka. Posledný zjazdný úsek je zvážnica medzi sedlami Javorie a Rakytie, ale aj tam mokrý riedky kašan bez podkladu a kamene striehnu. Zo sedla Rakytie do Strečna už sa zlyžovať nedá - kamene, bez podkladu, riedka mokrina. Nižšie v doline lepšie (po cyklotrase, nie po červenej), ale dosť malých kamienkov je povyhadzovaných na povrch. No nič, hádam to zamrzne a zapadne...