Skialpaktuál Zlomisková dolina - Vysoká

01.03.2011
skialpaktual-zlomiskova-dolina-vysoka

Cez víkend sme sa s Marekom rozhodli "omrknúť" ako to vyzerá so snehom v Zlomiskovej doline. Od zastávky Popradského Plesa na pásoch, z Popradského plesa po letnom chodníku - obklopení kosovkou, len malá vrstva snehu pod pásmi. Skúsili sme popri Ľadovom potoku, avšak čoskoro sme vyzúvali lyže a pešo pomedzi balvany až pod rovinku pred prvým výšvihom. Odtiaľ už klasickou cestou do Dračieho sedla - čerstý prach miestami odviaty vetrom na tvrdý podklad - všetko pokiaľ bolo v tieni. Na slnku dnes začal odmäk - teploty máličko pod nulou.

Cenrálny žľab Vysokej je pochodený a polyžovaný, s mačkami na nohách sme vystúpili pod záverečný cca 15 m výšvih, v ktorom bolo mínové pole trčiacich šutrov. S čakanom som to skúsil až do Štrbiny. Marek lyžoval spod výšvihu, mne sa podarilo preštrikovať pomedzi šutre, ale problém bol hlavne ľad medzi nimi. Lyže však podržali :) Žľab sa lyžoval výborne pravou stranou, kde neboli stopy, lyžbu sme predĺžili až pod zúženinu nad Dračím plesom. Späť do Dračieho sedla na pásoch a dole ešte nepolyžovanou ľavou stranou. K Popradskému plesu už po letnom chodníku, kde sme vyzúvali až nad poslednou serpentínou nad mostíkom.

Na Majláthovej chate sme doplnili pitný režim a po roztápajúcom sa snehu s vyzutím len na slnečnej zátačke sme zlyžovali k autu.

Rišo Böhmer

Fotky Skialpaktuál Zlomisková dolina - Vysoká

RE: Skialpaktuál Zlomisková dolina - Vysoká
martin 01.03.2011
paráda chlapci! dobrý tréning pred Suldenom

Rišo B. 01.03.2011
V nedeľu sme skontrolovali Mengusovskú dol. - Nižné Kôprovské a žľab pod Satanovým sedlom (1/2). Podmienky vynikajúce...

RE: Skialpaktuál Zlomisková dolina - Vysoká
02.03.2011
Dnes sme boli s Marekom a Vladom znova v Zlomiskách - zlyžovali sme Vých. Železnú bránu na obe strany a Strážne sedlo. Brána do Kačacej výborná (tvrdo ale nie ľadovo), opačne je to rozbité a napriek slnku stále tvrdé + ľadové hrudy, Strážne trocha lepšie a nie rozbité :)