Skialpový Trans Tatras

16.04.2017
skialpovy-trans-tatras

V intervale štvrtok 30.3.2017, 16:OO až  pondelok 3.4.2017, 13:30 sa nám zadaril prechod skoro všetkých Tatrov zo Ždiaru až na Zverovku. Prešli sme veľa sediel a o čosi viac dolín. Podmienky sme mali pestré, od sračky v Beliankach, až po klasické jarné ľadové firny vlastne všetko okrem prašanu. Špecialitou bolo zmrznuté opršané čudo medzi Kopskými sedlami, kde lyža na povrchu vôbec nedržala, zato sa občas prepadla, aby podržala až príliš.
Podstatné, že na kráľovskej etape Brčalka - Popradské sme mali podmienky výborné a 3 zo 4 zjazdov boli úplne super. Na trase sme viac krát krížili stopu Vetroplacha pokúšajúceho sa o Tatarkov prechod s ktorým sme sa zoznámili večer na Brnčalke. Asi najhoršie podmienky boli zo Závratu v Orlej Peršči, kde sme zapli príliš skoro a dostali sa po troch skokoch do čistého ľadu. Nakoniec sme to s pár cvrknutiami ustáli na rozdiel od pretekára, ktorý sa tam hodinu po nás ťažko rozbil (sedlom prechádzal pretek).
Trans_Tatras_Trasa_GE Lavínovo sme sa vybáli na Ornaku, kde sme trochu nechcene improvizovali a netrafili ideálnu líniu. Nakoniec sme z priestoru vycúvali a zobrali to cez už vytopenú Iwaniacku Przelecz, pomedzi poľské nedeľné páriky v teniskách a šortkách. Až na túto"skratku" a vytopené západné úbočie Rákoňa bola celá trasa na snehu s výnimkou drobných prenášačiek, ktoré sa pritrafia aj v strede zimy.
Kultúrny šok sme zažili v Chocholowskej doline. Súvislý štvorstup smerom dole a dvojstup smerom hole s cieľom foto "bardzo šumnej" lúky Libuši Šafránkovej - viď foto.
Tri nocľahy boli na posteliach jeden na podlahe v Hali Kondratowej v nesúrodej skupine cca. 20 osôb prevažne poľskej národnosti so súčtovým promile hodne cez 50. Odporúčam oblúkom sa cez víkend vyhnúť poľským chatám.

Trasa a orientačné parametre:
Deň 0: Ždiar-Široké sedlo - Vyšné Kopské sedlo - Kopské sedlo - Zelené pleso, 11,7 km, 1100 vm, 4 h
Deň 1: Zelené pleso - Baranie sedlo - Priečne sedlo - Prielom-Východná Železná Brána - Popradské pleso, 23 km, 2150 vm, 9,5 hod
Deň 2: Popradské pleso - Nižné Kôprovské sedlo - Sedlo Závory - Hladké sedlo - Sedlo Závrat - Sedlo Carb - Chata Murowanec (zlyhal nocľah) - Kasprov Vrch (lanovka cca. 400 vm) - Hala Kondratowa, 31 km, 2230 vm, 9 h

_Zamyslenie_v_sedle_medzi_Volovcom_a_Rakonom

Deň 3: Hala Kondratowa - Kondratowe sedlo - Ohyb Tichej doliny - Tomanove sedlo - Chata Ornak - Pokus prejsť cez hrebeň Ornaku - Iwaniacka Przelecz - Chocholowska chata, 31,5 km, 1700 vm, 9,5 h
Deň 4: Chocholowska chata - Sedlo medzi Volovcom a Rákoňom - Smutná dolina - Rohačske plesá - Spálená - Vrece - Salatín - Zverovka, 18,3 km, 1760 vm, 8 h

Martin Repický

Fotky Skialpový Trans Tatras

RE: Skialpový Trans Tatras
Stano Melek (stano.melek@gmail.com) - 16.04.2017
Gratulujem chlapci, pekný prechod ste urobili. Čakám už pár rokov, kto ešte urobí prechod celých Tatier. Rád by som si vymenil pár skúseností. Nech sa vám darí ...

Martin Repický (martinrepicky@email.cz) - 18.04.2017
Ahoj Rosťa, Dík za opravu, v texte je to OK ale vo fotke zle. Ešte je tam nesprávne uvedené sedlo Carb, ktoré sa správne volá Karb. Týmto prosím redakciu o korekciu :-). Ďakujem

RE: Skialpový Trans Tatras
Čendo 18.04.2017
V poslednej dobe sa doslova "roztrhlo vrece" so skvelými vecami.Toto je určite jedna z nich.Paráda!A vďaka za článok.