Test: Skialpová bunda Karpos Alagna

06.01.2015
test-skialpova-bunda-karpos-alagna

Je to presne rok, čo pribudla v mojej preplnenej skrini. Taká čierna, krikľavo zelenkavou farbou popísaná. S nápadne dlhým golierom, zipsom zhora až dole, dlhými rukávmi, predĺženým chrbtom, dvomi vreckami na zips, ďalšími dvomi skrytými na bruchu zvnútra... A skrátka šička akoby sa pozabudla a šila a šila...

Alagna je ušitá z kombinácie troch elastických materiálov. Niekde je zateplená viac, niekde menej, inde je zase elastickejšia. No jednoducho šička len šila a šila a šila... :) Až kým pospájala to množstvo postrihnaných kúskov látky dokopy. Takýmto výrobkom sa dnes hovorí technické oblečenie :)

Keď som s Alagnou odchádzal od Davora domov, rozmýšľal som nad tým, že však už všetko mám - tak čo s ňou...

Zima prišla rýchlo a ja som ju na seba obliekol hneď pri prvej túre.

Val_Roseg

Najskôr som si myslel, že to množstvo skialpového oblečenia, ktoré som si so sebou na zimu nabalil, prestriedam. Ale Alagna sa stala neodmysliteľnou súčasťou mojich častých skialpových výletov. Používal som ju ako druhú vrstvu s tenkým rýchloschnúcim termoprádlom pod ňou. Samotná Alagna schne tiež veľmi rýchlo, a tak som ju počas celodenných túr mal stále na sebe.

Piz_Surgonda

Pri túrach bolo jedno či fúkalo, snežilo alebo Slnko pražilo. Obliekanie sa mi stalo akýmsi jednoduchším a jednoznačnejším. Stále som nosil to isté a veci, ktoré sa mi predošlé roky osvedčili, ostávali v skrini.

Piz_Err,_primrznutý_úsmev_pri_traverze_siedmych_trojtisícoviek

Alagna sa mi osvedčila hlavne pri mojej najobľúbenejšej aktivite: celodennýýýých túrach. Je teplejšia (nie veľmi) ako vrchná časť skialpinistickej kombinézy, ale zároveň veľmi rýchlo schne. Vyšší golier veľmi ocenil môj krk aj so všetkými povyskakovanými platničkami.

Muongia,_tam_som_už_tiež_bol...

Ako tak zima bežala, už som sa mohol sústrediť na tie túry, ktorým sa hovorí "vrchol sezóny". Samozrejme času málo, a tak ma potešilo aj to, že si Alagna veru každodenné pranie a starostlivosť nežiadala... :)

Zima skončila a zimné oblečenie spolu s ňou na opačnom konci skrine. Mojou ďalšou úlohou bolo zbaliť sa na letnú sezónu. Keďže aj leto je v Berninských Alpách skromné, skončila v batohu opäť aj Alagna. Dostala šancu, nech ukáže čo vie aj v lete a bez lyží.

vrchol_Berniny_leto_2014

Pri behu na vrchol Berniny (ak sa dá hovoriť o behu s plastovými botami a oceľovými mačkami na nohách) som cítil, že Alagna si našla u mňa celoročné uplatnenie. Vnútorné vrecko, v ktorom som v zime nosil Pieps (niekedy aj nie) poslúžilo na rukavice či šatku na hlavu. V teplejších podmienkach sa výborne osvedčil aj dlhý zips, vďaka ktorému som mohol regulovať teplotu.

Paollo_Rabia

Alagnu som teda parádne využil aj v lete, čo je na špeciálnu skialpinistickú bundičku veru veľké pozitívum. Pri pohľade na talianskeho chlapíka Paola Rabiu, ktorý ako prvý zopakoval slávny Bonattiho prechod v zimnom období, mi neostáva nič iné len skonštatovať, že na túto zimu sa už pobalím oveľa ľahšie ako tie predošlé. Kopec vecí zostane doma...

Bundu Alagna a kopec ďalšieho oblečenia Karpos kúpite tu: www.davorin.sk

>M.Bartoň

Fotky Test: Skialpová bunda Karpos Alagna

RE: Test: Skialpová bunda Karpos Alagna
Jano 06.01.2015
Dokonci reklamu a povedz kde sa da kupit a co stoji.

martin 07.01.2015
dík Janko, už som to dokončil