Večerný Panský Skialp

17.02.2013
vecerny-pansky-skialp

Úmorný pracovný týždeň za mnou, úmorný pracovný víkend predo mnou :-) Ale baterky nejako dobiť treba, aspoň na polovičnú kapacitu. Večer je jasný, aj keď bez Mesiaca. Čerstvý „pokalamitný“ sneh iskrí a v diaľke za oknami blikajú nad Banskou Bystricou dve červené bodky vysielačov na Panskom Dieli. Nedá sa odolať!

Lyže zapínam pri vchode do poslednej budovy na okraji poľa, priamo vedľa chodníka, no komfort :-) Prvou prekážkou je nový obchvat, ale je tu most. Tiež nový, aj keď končí v poli. Na tom poli stopy po bežkách, krížom - krážom. Robím si vlastné, spúšťam sa cez zasnežené hriadky sídliskových záhradiek a v ceste mi stoja ďalšie dve prekážky - nasolené cesty. Tá do Sásovej a tá na Šachtičky kúsok nad ňou. Prenášam lyže a tu v meste sa cítim s nimi v rukách trochu divne. Ale potom už len lúky, borievky, malé lesíky okolo kravína nad Sásovou. Treba síce ešte ostnatý plot dva razy prekročiť, ale snehu je toľko, že žiadny problém. Čelovku netreba, odzadu prisvecuje mesto svojou oranžovou žiarou. Napájam sa na modrú, o chvíľu som v lese.

Cez_prvú_cestu_som_preniesol

Stúpanie okolo Hrádku je komfortný válov, prešliapaný a vykĺzaný ako bobová dráha. Stopa tvrdá, sneh príjemne vŕzga pod nohami, mráz štípe, vietor moc nehryzie. Nikde ani živej duše, len raz sa okolo mihne podobne postihnutý človek, smerom dolu.

Nad lesom zo 10 čísiel prašanu, pod ním tvrdý podklad, to bude lyžovačkáááááá! Otvára sa južný horizont s vysvieteným mestom, nad hlavou hviezdy. A ticho... Krása! Dobíjanie bateriek vrcholí. Stúpam okrajom zjazdovky, spoza severného horizontu sa vynárajú tie dve červené svetlá, o chvíľu som hore. Škoda že tú atmosféru neviem zachytiť foťákom! Tak aspoň povinná vrcholovka s bleskom, zišiel by sa statív...

Dole sa mi samozrejme nechce, ale mrázik ma poháňa. Oblúčiky po tvrdom idú parádne aj bez čelovky, nižšie pod vlekom v prášku je to tiež jedna báseň. Potom trocha pluhovania, brzdenia a bobovania v tom koryte v lese. Zišla by sa silnejšia lampa veru, tá moja stačí tak na chôdzu. Ale je to len chvíľa, dole na lúkach už je to zas o inom, zas o oblúčikoch v prašane. A nižšie aj v kôrke, predsa len - južné svahy. Ešte stádo srniek vyplašiť, cez dve cesty lyže preniesť, nahodiť pásy a cez kopček Kačicou volaný na intrák sa došmýkať. Baterky nabité, hurá do práce. Ale hádam to ešte zopakujem, veď podľa meraní takáto zima v Bystrici už 18 rokov nebola, škoda nevyužiť.

Fotky Večerný Panský Skialp

RE: Večerný Panský Skialp
Jano Banko 17.02.2013
Riso, aj ked som bol x krat na Panskom a ako trener CHviezdy som bol vymeriavat novu sjazdovku a vytah na Sachtickach, je to novinka co tu prezentujes, tu som nikdy vtedy nesiel, ale muselo to byt mimoriadne pekne, hlavne to ticho a pokoj. Pohoda.

Ripo 18.02.2013
Pohoda a krása to teda boli. Čo sledujem, tak posledné roky čím ďalej tým viac ľudí chodí hore takto na večer - čelovku už má každý, v robote sedíme čím ďalej tým dlhšie a Sásová je hneď pod kopcom.