Skialpinizmus - Veľkonočný skialpaktuál: Zlyžovanie Lomničáku - Vetroplach magazin

Veľkonočný skialpaktuál: Zlyžovanie Lomničáku

27.04.2011
velkonocny-skialpaktual-zlyzovanie-lomnicaku

Ešte v Suldene, tuším po zlyžovaní Königspitze som po večeri nadhodil: "Keď sa vrátime, mohli by sme ešte skúsiť Lomničák." Matúš zabral na návnadu: "To by som šiel, ale len cez ďalší víkend." Keď som ešte zlanáril Martina, plán začal naberať reálne kontúry. V piatok sa dohodli podrobnosti a v sobotu niečo po pol siedmej vyrážame z parkoviska pri lanovke. Zjazdovka je bez snehu, tak pešo striedavo asfaltkou a chodníkom. Až nad Čučoriedkami prezúvame do lyžiarok a nahadzujeme pásy. S pár vypínaniami na Skalnaté pleso a ďalej do Lomnického sedla.

Sneh je mokrý, je teplo. Nad Kartárikom dáme prestávku, prelezieme šutrové pole a ďalej na pásoch po ľavej strane hore. Brečka je už len navrchu, spodok je firn a šmýka to. Asi v polke rezignujeme a dávame mačky. Traverzujeme k žľabu a poďho hore. 30 m pod vrcholom, v zúžení s reťazami je ľad a nad ním skaly, takže vyberáme cepíny. To isté sa opakuje na poslednom zúžení, toto miesto obchádzeme hrebienkom zľava - a sme hore. Je niečo po jedenástej.

Prechádzka po vyhliadke, chlapík zo stanice sa pýta, či máme dážniky naznačujúc, že sa chystá pršať. Po necelej polhodinke ideme dole - keďže obe zúženia sú nelyžovateľné, prvých 30 m napešo, ale pod reťazami už zapíname lyže. Lyžba dole v kašovitom snehu nemá chybu, zo žľabu traverzujeme doprava a rozbaľujeme do dlhých rýchlych oblúkov až nad Kartárik.

Tam je to zhora tiež výborné, od polky však pribúdajú hrudy padnutej lavíny, úzkym pásom vpravo sa to dá obísť. Traverz k spodnej stanici sedačky, pivko na Skalnatom plese, povinné zlyžovanie na Čučky, kde Matúš loví svoje a Maťove odložené "prezúvky", ešte chvíľu starými Čučkami a je koniec. Ostáva peší zostup do Lomnice plánujúc, čo dáme najbližšie...

Výborný popis cesty je na: climber.skialpfest.sk

Rišo B.

foto: Martin J., Matúš O., Rišo

Fotky Veľkonočný skialpaktuál: Zlyžovanie Lomničáku

RE: Veľkonočný skialpaktuál: Lomničák
matus 27.04.2011
Hmm .. tak ten odkaz na climbera tu nemal byt. Hned sa rysuju dake dobre napady. Pekny clanok.

JM SPORT www.skyrunning.sk www.tatry.nfo.sk www.msslovakia.eu
alkan.szm.com www.outdoorfilmy.sk
www.modralanovka.sk
www.montana.cz
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2019  |  designed by MVM Trade s.r.o.