Vysoké Tatry Freeride - Filmárskym žlabom do Baranieho sedla

15.10.2015
vysoke-tatry-freeride-filmarskym-zlabom-do-baranieho-sedla

Zatiaľ čo v Alpách je bežnou praxou pri skialpových túrach v blízkosti lyžiarskych stredísk používať lanovky a zlahčiť si tak túru, na Slovensku je podobných možností len veľmi málo.

Vo Vysokých Tatrách sú na slovenskej strane tri možnosti pomôcť si lanovkou či sedačkou. Na Štrbskom plese to je sedačka na Solisko, v Starom Smokovci pozemná lanovka na Hrebienok a najviac si skialpinista dokáže lanovkou pomôcť v Tatranskej Lomnici.

Motivácia použiť lanovku na túto túru môže byť rôzna, táto možnosť tu ale v každom prípade je a tak si ju predstavíme:

Ak nie ste majiteľom sezónneho skipasu môžete si zakúpiť lístok na jednu jazdu hore až do Lomnického sedla. Lanovkou na Skalnaté pleso a potom sedačkou. Cena je porovnateľná za podobný výkon s hociakým iným strediskom v Alpách... tam sa zvykne volať lístok na jednu jazdu celkom hore aj Skitourenpass čiže skialpový lístok.

smer_Baranie_sedlo

Táák a sme hore v Lomnickom sedle. Bolo to ľahké a rýchle, ehm teda v závislosti od rady na sedačku do Lomnického sedla. Aj keď sa na začiatku vezieme hore obklopení ľuďmi a technikou netreba zabúdať, že ideme do terénu. Čiže pribaliť si lavínovú výbavu, mačky a čakan. Pozor! Pásy ráno nenalepovať! :) Začíname zjazdom.

Zjazd Filmárskym žľabom do Malej Studenej doliny si už vyžaduje celkom dobré lyžiarske schopnosti v neupravenom teréne. V hornej časti zvykne byť žľab vyfúkaný a občas aj zľadovatelý. Takže myslite nato, že najťažší úsek vás čaká na začiatku. Je tu možnosť zísť a natraverzovať do jednoduchšieho terénu a lyže pripnúť až tu. Pozor!  Včas nasadiť mačky!

Po zlyžovaní filmaráku je dobré natraverzovať čo najviac pod Hang, ušetríte nejaké metríky výstupu. Prvý a jediný výšľap dňa vedie veľkým a malým Hangom okolo téryho chaty (občerstvovačka :)) cez Päť Spišských plies až do Baranieho sedla. Keďže máme našetrené času tak si môžeme odskočiť na vrchol Baraních rohov. Nasleduje druhý zjazd dňa: z Baranieho sedla ku Zelenému plesu.

v_Baraňom_sedle

Opäť tu platí tatranské pravidlo: najťažší úsek zjazdu sú prvé metre, ten kto ich zvládne si už vychutná jeden z najkrajších a najdlhších tatranských zjazdov. Samozrejme v spodnej časti nás čaká ešte jedna perlička s názvom Fľaška. V najužšom mieste žľabu býva pri nedostatku snehu ľad. Ak nemáte presné informácie treba v tomto mieste spomaliť a prípadne použiť mačky a čakan. Potom už nasleduje bezproblémový dojazd ku Chate pri Zelenom plese (ďalšia občerstvovačka) a za dobrých snehových podmienok aj parádny dojazd až na zastávku autobusu Biela voda.

Upozornenie: Sledujte lavínové podmienky - na nete a v teréne. V prípade lavínového nebezpečenstva nemusí byť táto túra vždy priechodná.

Prevýšenie: Počas jediného výšlapu na tejto túre prekonáte prevýšenie od1650 pod Hangom - do 2393 na Baraňom sedle = 843 nastúpaných metrov

Fotky Vysoké Tatry Freeride - Filmárskym žlabom do Baranieho sedla

RE: Vysoké Tatry Freeride - Filmárskym žlabom do Baranieho sedla
Jano 16.10.2015
Martin, ked sme to my sjazdili v 60tich rikoch na firnakoch, tak to musela byt pre vas hracka. Je to ale naozaj krasny vylet. Pre skusenych!!!!!!!!!