Rozlúčka s chlpatou sezónou na chlpatom snehu

17.04.2022
rozlucka-s-chlpatou-sezonou-na-chlpatom-snehu

Ak vás už tiež nebavia tie gýčové bielomodré tatranské fotky a vyplakávanie nad uzáverou, ste tu správne. Lebo nie na bielom, ale na chlpatom snehu sa treba správne rozlúčiť so sezónou chlpatých lyží! Chlpatý sneh znamená veľa ihličia, konárikov, šišiek aj srnčích bobkov. Správny jarný lesný impregnačný mix, nech si pásy aj sklznice dobre zapamätajú, že aj iné ako vosk existuje.

Jedna z top lokalít je teraz na Martinských holiach. Výhoda, že zjazdárska sezóna už skončila, neplatíte výpalné dole pri rampe. A cesta suchá až hore, takže sa dá v podstate „kártukár“, ako hovorí miestny klasik. Nevýhoda, že po tej ceste sa ide horšie ako v zime (myslím autom, keby čosi), lebo výtlky nie sú zakryté snehom. Ale zas na cestu dole netreba čakať do jednej.

Teoreticky sa dá už od studničky, ale hneď za zákrutou by bolo treba viackrát prenášať, predsa je len zvážnica otočená na juh. Tak som začal vyššie, od spodnej stanice sedačky. Ďalšia výhoda zjazdovkového skifitnesu: rovný, utlačený, nosný firn, na vrchu mierne natopený, čiže komfortný výšľap aj lyžba.

Cez Floch, Jednotku a Céčko som vytraverzoval nad Starú slalomku a tam lyžba ešte lepšia ako pod sedačkou, lebo firnisko strmšie, ale rovnejšie a čistejšie. Až dole na okraj lesa. Normálne paráda, lepšie ako v zime.

Z jamy hurá hore a viac doprava, na sever, na susednú „prírodnú zjazdovku“ pod Zázrivou (Šíravami). No tam už je to horšie. Lebo na juh otočená časť svahu je vytopená, to bolo vidieť už z protisvahu. Spodok zase hustejšie zarastený a dole k potoku som sa cez jafury ani nedostal. Ani ma tam neťahalo, nižšie v lese už musel byť poriadny bordel. Zase chlpatý sneh odtiaľ potiaľ... Zato zhora lyžovačka tiež parádna a výstup nazad komfort - aj v strmom. Firn držal.

Bol istý zámer posunúť sa ešte viac na sever, na Priekopské hole, ktoré zdola vyzerajú stále krásne, ale hrebeň už je do sucha vytopený, skoro pre bajk. A v lese by chlpatý sneh asi dosť brzdil. A ešte začalo aj pršať, ohlasovaný front sa blížil. Ako inak, veď prvý voľný deň po slnečných pracovných... Tak hybaj nazad. Ešte raz ma stiahla Stará slalomka a ešte komfortnejší výstup z nej bol, lebo po vlastnej stope. Potom už rýchlo dole po piste, lebo lejak.

Dole pri sedačke že báj báj sezóna, ale zrazu sa nejako mraky dvihli, aj chčať prestalo... No odolaj, keď sa tak dobre lyžuje. Taaak doooobre, ešte pár výšľapov aspoň hore k rotunde, lebo faaaakt dobrá lyžovačka, najmä po Jednotke a Céčku. Aspoň na mne handry uschli. Aj na juh, na Veľkú lúku by sa dalo potiahnuť, ale nie od rotundy, tam je to vytopené tiež do sucha. Nakoniec ma zase dážď zahnal, ale už definitívne, lebo už aj srnčie bobky začali dole svahmi stekať.

No schladilo sa a má prisnežiť, tak tipujem, že severne orientované krátke svahy a muldy v „zázračnej krajinke za vysielačom“ budú ešte použiteľné! Uvidíme, no. Keby nie, tak želám lyžiam čo najkratší letný spánok a hádam sa prebudia ešte tento rok...

Fotky Rozlúčka s chlpatou sezónou na chlpatom snehu

RE: Rozlúčka s chlpatou sezónou na chlpatom snehu
sherpa 19.04.2022
jarna lyzovacka, vtedy nevadi ani ten dazd, a ked ti na konci este aj slnko zasvieti, tak mas dusu namieste. ten jarny ihlicnaty posyp je uz iba sicherka, aby to nadsenci s rychlostou neprehanali, vona zivice ozivi telo aj pasy, a natrusene machy ti pripomenu jarne upratovanie ;-). a tymto si mi dodal dalsiu "odvahu" uvazovat nad tym, ako zakoncit moju "zimnu" sezonu...