Skialp Val Roseg: Piz Tschierva a zjazd cez ľadovec Misaun

03.04.2021
skialp-val-roseg-piz-tschierva-a-zjazd-cez-ladovec-misaun

Švajčiarsko - Berninské Alpy - Pontresina - Val Roseg

Pri piatej návšteve na vrchole Tschiervy tejto sezóny to vyzeralo kadejako. Najprv teplo v úvode stúpania a potom ľadový vietor (ako ináč) v závere stúpania hrebeňom. Sneh miestami ľadový, tri krát som použil haršajzne, a v závere som sa musel obliekať už pod vrcholom. Nevydržal som v tom vetre až hore. Napriek manipuláciám som nebol pomalý a čas 2:44 nevypovedá o tom, že by to mala byť celodenná túra.

Pri zjazde hrebeňom z vrchola (hore som sa teda moc nezdržal), som sa konečne odvážil pustiť sa dole aj variantou cez ľadovec. Tá horná časť bola v pohode, mal som ju už nacvičenú z prechodu a jeho nácviku, tá spodná ale na mňa čakala dlhých sedem rokov kým som sa do nej opäť pustil.

Bola to moja prvá sezóna keď to v požehnaných snehových podmienkach zlyžovali kolegovia Miro s Timeou a mne sa to vtedy podarilo krátko po nich. Odvtedy som tam nebol, pozeral som tam ale vari pri každej túre v doline, nuž sakra je to na očiach to miesto.

Ľadovca za tie roky ubudlo, svah pod ním bol tentoraz tvrdý a strmý ale dalo sa... Pre porovnanie snehových podmienok som priložil aj fotku od Timey spred siedmych rokov. Hneď nižšie si ich môžete porovnať...

Nie je to veľmi často lyžovaná línia, vyžaduje si v dolnej časti stabilné podmienky pri zjazde zasneženým ľadopádom prípadne pri jeho obchádzke strmým žľabom. Nuž ale Val Roseg ponúka aj takéto lahôdky...

Piz_Tschierva_z_protisvahu,_vpravo_výstupová_trasa,_vľavo_zjazd_cez_ľadovec

v_spodnej_časti_zjazdu_-_ľadovec_už_ustúpil_smerom_hore

foto_spred_siedmych_rokov,_svah_v_pozadí_naplnený_snehom

Fotky Skialp Val Roseg: Piz Tschierva a zjazd cez ľadovec Misaun

RE: Skialp Val Roseg: Piz Tschierva a zjazd cez ľadovec Misaun
Čendo 04.04.2021
Občas to fakt vypadá,akoby si bol jediný kto tam skialpuje :D Žiadne stopy okrem tvojich nevidím.Inak ako vždy - krása strieda nádheru. :-)

Martin 05.04.2021
ahoj Čendo, nuž ono ďaleko od pravdy nie si, hlavne počas zimy kým otvoria chatu Coaz, no a zjazd popísaný v tomto článku... do konca marca tam nebolo isto viac ako 10 ludí za celú zimu