Skialpovo aktuálne zo Žiarskej 24.1.2020

25.01.2020
skialpovo-aktualne-zo-ziarskej-24-1-2020

Zadaril sa voľný piatok, tak sme sa vybrali oprobovať. Prvý poznatok: tesne pod parkoviskom čistý ľad, tam netreba zastavovať, radšej výpalníka prejsť (ešte že tam ráno nebol). Ale poobede už bolo poštrkované a cez víkend vyberať bude. OD PARKOVISKA SA DÁ, keby chcel niekto vedieť :-) Len prvých asi 50 m čistý ľad, potom trochu pocukrené novším snehom až k chate. Ale betón samozrejme.

Medzi chatou a Terasou betón na pohodu, ale potom prišli galeje. Ráno betónovo, len medzi stromami trochu nesúvislého nového snehu. Pomohol aj ten, trochu. Ani popoludní to neodmäklo poriadne, lebo najmä hore na hrebeni dulo. Len na starej zjazdovke medzi stromami – tam kašan ako v máji, ešte pár ľudí tade prejde a koniec. Trčí tam všetko možné.

Začali sme smerom do Žiarskeho sedla – čím vyššie, tým viac nafúkaného snehu medzi ľadovými platňami, ale čím strmší sklon, tým ľadovejšie. Sneh najmä v depresiách. Jedine tam nepodklzovalo. Harše takmer povinné, je lepšie ísť tam na pešo s mačatami. Snouborďáci išli aj bez.

Zo sedla dole k smerovníku Pod Homôľkou sa dalo nájsť trochu miesta na pár oblúkov po snehových pláňach. Ďalej sme to zatočili cez hrebienok Grúňa na Terasu: hore strmým na haršiach, nebolo skoro kam lyžu zaseknúť, dole popri tej lavínke tvrdo síce, ale nie moc hrboľato, okolo obeda mierne odmäknuto, dali sa aj nejaké oblúky natočiť.

Hore do Smutného sedla stopy naťahané v biednom pokryve nového snehu na starom ľade, čím vyššie, tým ľadovejšie. Chcelo to slušnú techniku, alebo rukami ťahať, alebo haršajzne. Lyžovačka relatívne slušná nazad dole na Terasu až k late, nie je to moc rozryté, v jamkách sa aj normálny sneh našiel, ale po poludní už sa menil na lepidlo. Na Terase zákerné šutre pod snehom striehnu, prikryté tým čerstvým, bacha na ne, niektoré nevidno.

A to je tak všetko, hádam ešte, že kofola na chate čapovaná správne zo siedmeho schodu a cestou dole je to v pohode na korčuliach zjazdné, taká bobová dráha, len bez mantinelov. Viac v galérii. Zdar!

Ripo + Sherpa

Fotky Skialpovo aktuálne zo Žiarskej 24.1.2020

RE: Skialpovo aktuálne zo Žiarskej 24.1.2020
sherpa 10.02.2020
tak toto bol krst adrenalinom, za plne vedro. ale dobre sa na to bude spominat po rokoch. cesty osudu sa obcas zaujimavo krizia a obcas ta minu...zavisi co prave leti okolo, ci niekto znamy alebo len lyza, ze ano ;)