V dolinách alebo MSD + VSD

05.04.2022
v-dolinach-alebo-msd-vsd

V pondelok 28.3. hlásia posledný pekný deň dlhej periódy pekného počasia. Štartujem zo Smokovca. Zasneženú zjazdovku už nestíham a tak lyže zapínam až nad vodárňou. Od magistrály ale začínajú slušné podmienky a pokračujem kvalitne vysneženými Húpačkami do VSD. Ako prvý cieľ vyberám sedlo Závrať ktoré je snáď najnavštevovanejším skialpovým cieľom južnej strany Tatier. Netrvá to ani tak moc dlho a hore fotím výhľad, odlepujem pásy a fičím Generálom dole.

Je horúčava a už v prvom výšlape sa mi začala variť voda v chladiči a to nedávalo moc dobré šance na veľkolepé plány a ciele. V zjazde sa ale mierne ochladím a lyže zabrzdia až dole pod Streleckými poliami n a mieste nosičmi nazývanom Bufet. Nalepujem a druhý výšlap si namierim Streleckými do Priečneho. Teplota na slnku stúpa...

V Priečnom ma trošku zaskočí zamrznutý vrch zjazdu do MSD. Šak hej, dnes je moja prvá túra tejto zimy v Tatrách. Použijem mačky a môj optimizmus primrzne v tieni. Zlyžujem pod Malý Hang. Nalepovačka a okolo Térynky smer klasika: Baranie. Do sedla vychádzam na pásoch s haršajzňami. Kuk naľavo napravo, kamzík behá pomedzi šlapačov, fotečka, pásy dole a fičím odmäknutým svahom dole popod Baranie rohy. pohľad_z_Baranieho_sedla,_stopy_po_zlyžovaní_z_Ľadovej_štrbiny

Opäť depo, nalepujem a šlapem smer Barania strážnica. Cieľ je dopiť posledné tekutiny čo sa úspešne darí a odmäknutým svahom sa opäť darí vyšlapať až do sedla Baraních strážnic.

Ochladzujem opäť až zjazdom a tentoraz už brzdím pred chatou. Následuje dotankovanie paliva ktoré s radosťou uskutočním v chládku jedálne na rozdiel od na slnku opekajúcich sa skialpinistov na terase. Neviem prečo sa tam už opekajú veď vonku je tak krásne a podmienky dobré... Šlapať treba!

VSD_a_známe_pohľady

Natankovaný vyrážam dokončiť krásny deň: výšlap do Žltej lávky ma konečne schladí a zastavím potenie ktoré ma stojí veľa tekutín. Hore na mačkách samozrejme. V sedle ma ale opäť osevtlí oscar a ovalí teplo. Svah už je slušne natopený ale skialp je o tom, že lyžuje sa v každom druhu snehu...

Zastavím sa opäť až dole v Bufete. Nalepím a ešte stíham posledné lúče slnka v Bráne a Hangom cez Vareškové pleso šlapem pod Prielom. Tu už konečne príjemný tieň ale s ním aj ľad... Pozorujem rozrytý Prielom a v poslednej chvíli to stočím na ešte vysvietený Svišťový štít. Síce blato ale zase sa mi podarí vyjsť na lyžiach až hore.

výhľady_zo_Svišťového_štítu

Výhľady naparádu. Je to taký zvláštny pocit byť po dlhom čase opäť v týchto miestach... Lyžujem dole a opäť všetky druhy zamrznutej vody okrem prašanu samozrejme a opäť zabrzdím v Bufete. Nalepím dnes už posledný raz (7x) a ešte sa svižne prebehnem do toho známeho dlhého žlabu vystreľujúceho spod Sedla za Prostredným. Neplánujem ísť moc vysoko, je to na slnku, nie je tu ľad ale zato blato. Tak sa ešte trošku doopaľujem. Pokochám výhľadmi. Výškové doplním na číslo cez 4000. Posledný raz strhnem pásy a následuje zrýchlený presun na Hrebienok.

Užil som si aj ten posledný zjazd, spomienok je na túto dolinu veľa. Na Hrebienku vypínam hodinky. Dole už pôjdem peši po asfalte. (takéto pasáže v Engadine nemámä :)

Pekný skialpový deň za mnou, aj takto ho mám rád ;)

4036v.m._zaujímavá_je_priemerka_dňa:_1995m._je_cca_výška_môjho_BC_vo_Val_Rosegu

Fotky V dolinách alebo MSD + VSD

RE: V dolinách alebo MSD + VSD
Čendo 07.04.2022
Tieto tatranské reporty mám najradšej....a ešte keď za jeden deň takáto nálož :-)