Zima v Kremnických vrchoch, alebo ako byť šťastný 3x za deň

07.01.2011
zima-v-kremnickych-vrchoch-alebo-ako-byt-stastny-3x-za-den

Vyzerá to, že zima sa rozhodla napraviť svoju povesť a zhodiť na nás o pár vločiek viac ako po minulé (nevydarené) roky. Tak som s potešením sledovala, ako tej úžasnej bielej hmoty pred domom pribúda a s radosťou som ju odhŕňala, tešiac sa na víkend, keď si ju budem môcť konečne naplno užiť. V piatok večer, pri pohľade na pol metra čerstvého prašanu, som však bola postavená pred veľkú dilemu: ísť na pásy a vyblázniť sa zjazdíkom cez horu, ísť vyskúšať práve vyratrakované bežecké trate na hrebeni alebo si zacválať na koníkovi po neporušenom snehu. Veru ťažké rozhodnutie, keď má človek hneď tri súkromné závislosti a ani jedna nie je o nič horšia ako tá druhá. Aladin sľuboval na nedeľu výrazné oteplenie, tak som si povedala že je minimálne mojou povinnosťou stihnúť čo sa dá. Veď kto vie, kedy sa tu čosi takéto prachové vyskytne znova. Bude to ale chcieť trochu si privstať.

A tak sa ráno o 6:30 brodím k maštali podávať konské raňajky (inak samé zdravé veci: ovos, seno, jablká :-) Môj štvornohý parťák pre tento druh úchylky sa volá Quatro. Neviem či majú kone nejaký špeciálny cit pre sneh, ale viem že väčšina z nich miluje pohyb a v tomto sme teda za jedno. Rannú prechádzku si obaja užívame. Najkrajší pohľad na svet je z chrbta koňa, hovorí arabské príslovie. A ak ten kôň ešte cvála v hlbokom páperovom snehu, je to priam rozprávka. Po hodinke sa vraciame do „konského domčeka“. A keďže kôň nie je auto ani bike, ale živá bytosť a do kúta sa oprieť nedá, treba ho pekne odsedlať, vyšúchať dosucha, poškrabať za uchom, dať mu nejakú tú odmenu a popriať mu pekný deň. Až potom sa dá utekať na bežky.

..._pokazíme_trochu_stopu...

Som dohodnutá s kamoškou. Cca o 9:30 vyrážame od koní zo štadióna – smer Tri kríže a potom chata Hostinec. Trať je perfektná, ako korčuľujeme k hrebeňu, začína dokonca vykúkať slnko. Krajina okolo je gýčovo nádherná. Na Hostinci sa stavíme na čaj a pokračujeme ďalej. Dole na Králiky sa vraciame zvážnicou. Urobili sme cca 25km a sme statočne vytešené.

Aj keď som už trošku rozbitá, nedá mi to, nejsť ešte na pásy. Pripájam sa ku kamarátovi, ktorého som stretla pred domom. Chce ísť nejaký „jeho zjazd“ od Tunela. Tak opäť, dnes už druhý krát, šliapem na hrebeň. Tentoraz popri mostíkoch do Bystrického sedla. Potom smer Tunel a odtiaľ naozaj neskutočným zjazdom cez horu, v prašane nad kolená, rovno dole. Nuž paráda. Koľko málo stačí ku šťastiu. Keďže to chceme dotiahnuť do dokonalosti, dáme ešte jeden výšľap hore na hrebeň a už s čelovkami lyžujeme po lyžiarskej ceste dole na Králiky. Večer mám trošku dosť, ale zase nie je to nič vážne. Tento zimný trojboj sa mi celkom pozdáva, určite si ho ešte zopakujem.

Sisa

Fotky Zima v Kremnických vrchoch, alebo ako byť šťastný 3x za deň

Martin 07.01.2011
To je celá naše Sisa. Začínám se Tě vážně bát.

Marek (marekhybacko@mail.t-com.sk) - 07.01.2011
krásne si to stihla, hlavne, že bolo tak zázračne pekne, ak oprášim bežky môžem sa pridať?

sisa 10.01.2011
Marek jasne, kedykolvek, skialp je super ale bezky maju stale to svoje caro-hlavne ked sa mas kde zastavit na caj s rumom:-))

Palo 10.01.2011
Zaujimavy trojboj. To bol riadny pretlak energie ked si to musela dat von jeden den :). Cloveku sa ani nechce verit, ze v piatok boli taketo podmienky hore, ked v BB sa vsetko opat zelena :(. Prezradis kam mam zamierit z tunela aby som trafil na "kamaratov zjazd" ? ...poznam to tam a neviem si predstavit kade Vas to pustilo dolu. Pozdravujem hafana, tiez sa musel cely den tesit.

sisa - Palovi 10.01.2011
No ono je tam tych dobrych zjazdov na hrebeni viac viac, ale tazko ti to vysvetlim ked to nie su turisticke chodnicky. A musi byt aj dost snehu aby sa to dalo ist - co teraz neodporucam ak neches pobrat nejake buky pomedzi nohy a skaly na lyze:-))

Ripo 11.01.2011
Pod nazvom je len datum zverejnenia clanku, ono to bolo este pred tym prvym, vianocnym odmakom. Tipujem 18.12., co ty na to Sisa?

sisa 11.01.2011
Jo jo, vtedy niekedy to bolo. Teraz je to uplne ine:-(((