Skialp Mlynická dolina: Capia veža

22.03.2021
skialp-mlynicka-dolina-capia-veza

Vysoké Tatry - Štrbské pleso - Mlynická dolina

Skialpinisti štartujúci zo Štrbského plesa si v Mlynickej doline najčastejšie vyberajú ciele ako: Soliskové sedlo, Patria, Štrbský štít či prechod cez Bystré sedlo do Furkotskej doliny. Dnes sa preto pozrieme vo fotoreporte na taký ďalší tip ktorý v poradí obľúbenosti asi následuje. Pri pohľade zo Štrbského štítu vám isto na ňu padne pohľad, tá snehová rampa vedúca až na vrcholový hrebeň je príťažlivá a fotogenická.

Capia veža sa nachádza až v závere Mlynickej doliny na jej pravej strane pri pohľade zdola. Pod Štrbským štítom odbočíte doprava, najprv vyšlapete do Mlynického kotla a potom už strmším žľabom smer Baštové sedlo, pod ním odbočka na rampu doprava a ňou až na hrebeň Vyšnej Capej štrbiny. V tomto teréne už je treba mať samozrejme dobré podmienky a stabilný sneh. Pri zjazde tie prvé skákané oblúky si vyžadujú istotu pretože vľavo je celkom slušná expozícia.

Capia_veža_vľavo_a_Predná_Baštová_štrbina_vpravo

Jednou z výhod tohto cieľa je JZ orientácia, čiže keď vietor vejúci zo západu nafúka na východné svahy dosky a snehové vankúše na tejto strane môže byť stále dobre. Užitočný môže byť fakt, že na Capej veži a v zjazde z nej by ste mali mať svah ešte poobede dobre nasvietený.

Mlynická_dolina_a_Soliskový_hrebeň

Rovnako môže tento cieľ poslúžiť pri kombinovaní s ďalšími cieľmi ako je Štrbský štít alebo Bystrá lávka alebo nebodaj aj už trochu strmšia Predná Baštová štrbina (foto) tu už je ale treba ozaj vedieť čo a ako ;)

fotky z túry boli urobené začiatkom marca 2021

foto: Slávka

Fotky Skialp Mlynická dolina: Capia veža

RE: Skialp Mlynická dolina: Capia veža
Čendo 22.03.2021
Akurát dnes som sa zamýšľal,že kde sú príspevky taranských vlkov a Slávka to zachraňuje. Parádny výlet aj fotky :-)